Brak informacji o poprzedniej stronie.
Seminarium/Journal Club
Sylabus zajęć
Okres
Semestr -1
|
Forma zajęć / liczba godzin / forma zaliczenia
|
Liczba punktów ECTS
|
Symbol EU dla zajęć/przedmiotu | Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia EU student/ka: | Symbole EK dla kierunku studiów |
Efekt_01 | potrafi przedstawić schemat recenzji naukowej, wymienić jej cechy i napisać recenzję wybranego artykułu w oparciu o własną wiedzę biologiczną i dydaktyczną | |
Efekt_02 | Potrafi przygotować prezentację omawiającą treści zawarte w wybranym artykule - opracować i zaprezentować wyniki prac badawczych przy użyciu programu MS Power Point lub Prezi | |
Efekt_03 | Identyfikuje i nazwa typowe elementy składowe oryginalnej publikacji naukowej oraz pracy przeglądowej trafnie odróżniać artykuł z prasy popularnej, popularnonaukowej od artykułu naukowego | |
Efekt_04 | Swobodnie operuje zaawansowanymi pojęciami z zakresu biologii i dydaktyki biologii w języku polskim i angielskim | |
Efekt_05 | Korzysta ze źródeł literaturowych, przeszukiwać bazy danych, | |
Efekt_06 | Jest gotów do oceny wystąpień własnych i innych studentów w obiektywny sposób, zachowując szacunek i przestrzegając zasad konstruktywnej krytyki. |
Lp. | Treści programowe dla zajęć/przedmiotu | Symbol EU dla zajęć/przedmiotu |
1. |
Recenzja naukowa - schemat, cechy recenzji naukowej, elementy oceny, wymogi formalne, recenzja artykułu i recenzja książki popularnonaukowej. |
Efekt_01, Efekt_04, Efekt_05 |
2. |
Metody i techniki prezentowania treści. Style prezentacji i komunikacji. Podstawy tworzenia prezentacji mulitmedialnej. Rodzaje i rola środków pomocniczych (obrazów, dźwięków itd.) |
Efekt_02, Efekt_04, Efekt_05 |
3. |
Publikacje naukowe i przeglądowe, typowe elementy składowe (oryginalnej) publikacji naukowej oraz przeglądowej, cele poszczególnych elementów składowych, informatywność podpisów rycin i tabel, zasady cytowania, |
Efekt_03, Efekt_04, Efekt_05 |
4. |
Formy i style wymiany poglądów na naukowym gruncie - dyskusja naukowa, journal club, polemika naukowa w artykułach. |
Efekt_03, Efekt_04, Efekt_05 |
5. |
Znaczenie komunikacji niewerbalnej w prezentacji. Skuteczne prezentowanie i komunikowanie, dystraktory, mimika, postawa, |
Efekt_02, Efekt_06 |
6. |
Różnice między oceną, opinią a krytyką, zasady oceniania wystąpień publicznych, cele krytyki, sposoby, motywacja przez krytykę. Różnica między krytycznym czytaniem a krytyką. pomiędzy recenzją a krytykanctwem |
Efekt_06, Efekt_04 |
Metody i formy prowadzenia zajęć | |
---|---|
Praca z tekstem | |
Metoda analizy przypadków | |
Uczenie problemowe (Problem-based learning) | |
Rozwiązywanie zadań (np.: obliczeniowych, artystycznych, praktycznych) | |
Metody aktywizujące (np.: „burza mózgów”, technika analizy SWOT, technika drzewka decyzyjnego, metoda „kuli śniegowej”, konstruowanie „map myśli”) | |
Praca w grupach |
Sposoby oceniania | Symbole EK dla modułu zajęć/przedmiotu | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
EK_1 | EK_2 | EK_3 | EK_4 | EK_5 | EK_6 | ||
Projekt | x | x | x | x | |||
Prezentacja multimedialna | x | x | x | x | x | ||
Egzamin praktyczny (obserwacja wykonawstwa) | x | x | |||||
Portfolio | x |
Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM | |
---|---|
bardzo dobry (bdb; 5,0): | Znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne |
dobry plus (+db; 4,5): | Bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne |
dobry (db; 4,0): | Dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne |
dostateczny plus (+dst; 3,5): | Wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne ale ze znacznymi niedociągnięciami |
dostateczny (dst; 3,0): | Wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne z licznymi błędami |
niedostateczny (ndst; 2,0): | Niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne |
Artykuły w czasopismach
Forma aktywności | Średnia liczba godzin* na zrealizowanie aktywności | |
---|---|---|
Godziny zajęć (wg planu studiów) z nauczycielem | 30 | |
Praca własna studenta: | ||
Przygotowanie do zajęć | 10 | |
Czytanie wskazanej literatury | 20 | |
Przygotowanie pracy pisemnej, raportu, prezentacji, demonstracji, itp. | 10 | |
Przygotowanie projektu | 5 | |
Przygotowanie pracy semestralnej | ||
Przygotowanie do egzaminu / zaliczenia | ||
SUMA GODZIN | 75 | |
LICZBA PUNKTÓW ECTS DLA MODUŁU ZAJĘĆ/PRZEDMIOTU | 3 |
* godzina (lekcyjna) oznacza 45 minut