Brak informacji o poprzedniej stronie.

↰ powrót do programu studiów

Sylabusy w bazie:

Seminarium/Journal Club obowiązkowy| - Biologia - praktyczny - II stopień - I - |2600000-00-00 1
Seminarium/Journal Club [2021_2] obowiązkowy| - Biologia - praktyczny - II stopień - I - |22522021-04-25 1
Seminarium/Journal Club 2020 obowiązkowy| - Biologia - praktyczny - II stopień - I - |19682021-12-15 1

wybrano: 1968


Seminarium/Journal Club

Sylabus zajęć

Informacje podstawowe

Kierunek studiów
Specjalność
-
Jednostka organizacyjna
Wydział Biologii
Poziom studiów
Forma studiów
Profil studiów
Profil ogólnoakademicki
Cykl dydaktyczny
-3
Języki wykładowe
Angielski
Obligatoryjność
Obowiązkowy
Blok zajęciowy
Przedmioty nieprzypisane
Koordynator zajęć
dr hab. Eliza Rybska, elizary@amu.edu.pl
Prowadzący zajęcia
dr hab. Eliza Rybska, elizary@amu.edu.pl
Okres
Semestr -1
Forma zajęć / liczba godzin / forma zaliczenia
  • Zaliczenie z oceną
Liczba punktów ECTS

Cele kształcenia dla zajęć

1) Zapoznanie studentów z cechami dobrej recenzji naukowej. 2) Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych w tym wykształcenie nawyku dyskusji naukowej 3) Doskonalenie umiejętności wyszukiwania literatury naukowej. 4) Kształtowanie umiejętności oceny artykułów naukowych i pisania recenzji naukowych. 5) Kształtowanie umiejętności dokonywania konstruktywnej krytyki.

Wymagania wstępne

Znajomość podstaw biologii, znajomość języka angielskiego na poziomie umożliwiającym komunikację w tym języku.

Efekty uczenia się dla zajęć

Symbol EU dla zajęć/przedmiotuPo zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia EU student/ka:Symbole EK dla kierunku studiów
Efekt_01potrafi przedstawić schemat recenzji naukowej, wymienić jej cechy i napisać recenzję wybranego artykułu w oparciu o własną wiedzę biologiczną i dydaktyczną
Efekt_02Potrafi przygotować prezentację omawiającą treści zawarte w wybranym artykule - opracować i zaprezentować wyniki prac badawczych przy użyciu programu MS Power Point lub Prezi
Efekt_03Identyfikuje i nazwa typowe elementy składowe oryginalnej publikacji naukowej oraz pracy przeglądowej trafnie odróżniać artykuł z prasy popularnej, popularnonaukowej od artykułu naukowego
Efekt_04Swobodnie operuje zaawansowanymi pojęciami z zakresu biologii i dydaktyki biologii w języku polskim i angielskim
Efekt_05Korzysta ze źródeł literaturowych, przeszukiwać bazy danych,
Efekt_06Jest gotów do oceny wystąpień własnych i innych studentów w obiektywny sposób, zachowując szacunek i przestrzegając zasad konstruktywnej krytyki.

Treści programowe

Lp. Treści programowe dla zajęć/przedmiotu Symbol EU dla zajęć/przedmiotu
1.

Recenzja naukowa - schemat, cechy recenzji naukowej, elementy oceny, wymogi formalne, recenzja artykułu i recenzja książki popularnonaukowej.

Efekt_01, Efekt_04, Efekt_05
2.

Metody i techniki prezentowania treści. Style prezentacji i komunikacji. Podstawy tworzenia prezentacji mulitmedialnej. Rodzaje i rola środków pomocniczych (obrazów, dźwięków itd.)

Efekt_02, Efekt_04, Efekt_05
3.

Publikacje naukowe i przeglądowe, typowe elementy składowe (oryginalnej) publikacji naukowej oraz przeglądowej, cele poszczególnych elementów składowych, informatywność podpisów rycin i tabel, zasady cytowania,

Efekt_03, Efekt_04, Efekt_05
4.

Formy i style wymiany poglądów na naukowym gruncie - dyskusja naukowa, journal club, polemika naukowa w artykułach.

Efekt_03, Efekt_04, Efekt_05
5.

Znaczenie komunikacji niewerbalnej w prezentacji. Skuteczne prezentowanie i komunikowanie, dystraktory, mimika, postawa,

Efekt_02, Efekt_06
6.

Różnice między oceną, opinią a krytyką, zasady oceniania wystąpień publicznych, cele krytyki, sposoby, motywacja przez krytykę. Różnica między krytycznym czytaniem a krytyką. pomiędzy recenzją a krytykanctwem

Efekt_06, Efekt_04

Informacje dodatkowe

Metody i formy prowadzenia zajęć
Praca z tekstem
Metoda analizy przypadków
Uczenie problemowe (Problem-based learning)
Rozwiązywanie zadań (np.: obliczeniowych, artystycznych, praktycznych)
Metody aktywizujące (np.: „burza mózgów”, technika analizy SWOT, technika drzewka decyzyjnego, metoda „kuli śniegowej”, konstruowanie „map myśli”)
Praca w grupach
Sposoby ocenianiaSymbole EK dla modułu zajęć/przedmiotu
EK_1EK_2EK_3EK_4EK_5EK_6
Projektxxxx
Prezentacja multimedialnaxxxxx
Egzamin praktyczny (obserwacja wykonawstwa)xx
Portfoliox
Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM
bardzo dobry (bdb; 5,0): Znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
dobry plus (+db; 4,5): Bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
dobry (db; 4,0): Dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
dostateczny plus (+dst; 3,5): Wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne ale ze znacznymi niedociągnięciami
dostateczny (dst; 3,0): Wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne z licznymi błędami
niedostateczny (ndst; 2,0): Niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne

Literatura

Artykuły w czasopismach

    1. (): artykuły dostępne w j. angielskim nt biologii i dydktyki biologii, ,

Nakład pracy studenta i punkty ECTS

Forma aktywności Średnia liczba godzin* na zrealizowanie aktywności
Godziny zajęć (wg planu studiów) z nauczycielem30
Praca własna studenta:
Przygotowanie do zajęć10
Czytanie wskazanej literatury20
Przygotowanie pracy pisemnej, raportu, prezentacji, demonstracji, itp.10
Przygotowanie projektu5
Przygotowanie pracy semestralnej
Przygotowanie do egzaminu / zaliczenia
SUMA GODZIN75
LICZBA PUNKTÓW ECTS DLA MODUŁU ZAJĘĆ/PRZEDMIOTU3

* godzina (lekcyjna) oznacza 45 minut